Oppgradering av eldre i7 laptop til redigering?

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av jrslm, 15 Mar 2018.

1. jrslm

jrslm Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg har en Sony Vaio lite brukt med i7 prosessor generasjon? innkjøpt for ca 6 år siden. Prisen da var ca, 16000.- kr. Innkjøpt med tanke på redigering. Harddisken krasja og etter søk hos forhandlere fikk jeg tak på en ny gammel Apple harddisk som viste seg å være meget dårlig. Lyden er ogå borte. Om det er lydkortet eller bare noe programmering feil det vet jeg ikke. Ettersom jeg har gjenopptatt video filming så behøver jeg en god PC til redigering. Min Sony Vaio som den er nå duger ikke i det hele tatt med Pinacle 21 redigerings program.

Maskinen er innlevert til verksted for å se om det kan svare seg å reparere. Ny harddisk kan aksepteres, men om nytt lydkort må installeres så kunne det blir dyrt.

Spørsmålet er hvor mye burde jeg påkoste denne halvgamle PC for at det skal svare seg. En ny redigerings PC til ca 15000.- vil kanskje være det beste?

2. jrslm

jrslm Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Problemet er løst.
    Det ville ikke være lønnsomt å fikse maskinen så nå har jeg anskaffet en ny laptop med Core i7 7th Gen. Alt går som en drøm nå.

Del denne siden